Wednesday, December 31, 2008

Tibanya 2009....



Tahun 2008 baru sahaja ber labuh...erm rasa nyer baru jer arituh sambut newyear 2008 dicelah hirok pikuk jammed di penang... Thun ni walau pun hanya sambut newyear di rumah..tapi aku rasa lebih tenang n seronok...disamping mak, abah, along n nenek di rumah, berbual, tgok tv n bercerita dan kdg2 berbincang...but aku rasa ketenang ni baek sebagai permulaan tahun 2009....
Erm Macam-macam lagi kerja yang sepatutnya di selesaikan pada thun 2008 tak sempat diselesaikan...& yang penting azam tahun 2008 masih tak tercapai seperti tahun-tahun yang sebelum nyer...erm rasa nyer azam tu kena la carry foward ke tahun 2009 plak..huhuh but rasa nyer thun ni nak pasang azam yang lebih relistik sikit..bukan azam taun dulu tak realistik but agak susah la ckit nak capai...erm nak tau apa azam taun lepas...nak capai berat bdan 48 kg...huhuh tak berjaya...4kg jer lg nk turunkan...


Thun 2009 ni rasa nya nak menjadi lebih dewasa..bukan selama ni tak dewasa lagi...but umur dah 24 tahun tapi mak n abah masih igat yg aku ni baru 19 tahun...apa maknanyer tuh...huhuh 2009 ni byk perkara yang aku perlu fikir n sattlekan..semuanyer lebih menjurus untuk menentukan masa depan aku...masa depan yang akan aku lalui sepanjang hayat..huhu takutnye..but aku rasa ini adalah langkah pertama untu aku menjadi dewasa..berfikir...dan membuat keputusan untuk masa hadapan...


Sekali lagi, seperti tahun-tahun sebelumnya..aku nak pasang azam tahun baru..harap-harap tahun ni semuanya berjalan lancar..tahun ni aku nak jadik Hamba Allah yang sentiasa taat dgn suruhannya...nak jadik anak yang solehah...nak jadik insan yang berjaya...aku tak nak kecewa lagi tahun ni..n nak capai 48kg...heheheh byak lagi azam yang lain...but itu biarla antara aku n Allah jer..hehhehe Wat ever it is...selamat tahun baru 2009 n selamat tahun baru hijrah...semoga tahun baru ni lebih membawa erti utk kita semua....




2 comments:

cIk iNa said...

kenapa mesti perlu 48kg..kenapa x 47@49@50kg ke..ok la tu..sekali aku dh tekena gastrik..betapa syukurnya nikmat mkn itew..so telan kn aje..dh xlarat nk bediet dh..lg ditahan lg membesar aku ni..hehehe

sms said...

huhuhu...48 tuh macam mampu la lagi...ala tak nak la hope terover sgt...nak jugak rasa kurus macam orng kurus lain..huhuhu