Tuesday, March 10, 2009

Melepasi tahap optimum!!!!


semalam aku dengan keadaan tidak ikhlas nyer mengikut ika (tunang nasir jr) pegi ker gym.... huhuh ok la nasib pak cik instructur tuh pandai amik ati..so cam heppy la ckit walau pun terpaksa dikejut kan tido oleh nasir utk ke gym....

Sampai je di gym aku disuruh timbang..huhu masih lagi di atas paras optimum 51.5 kg.... berat dimana tak mau turun dah, walau aku diet macam nak mati pun....

Berlari 25minit pada kelajuan 4km/hour huhuh menitis jugak la peluh "betina" ku...kemudian aku disuruh mengayuh basikal...pergh pada level 3 jer aku dah tak leh g...dah la instructure tuh suruh buat 15 minit n misin tuh tak boleh stop kayuh nanti akan terrestart kalo berhenti n kena start balik..lagi haru... huhuh rasa macam nak tercabut urat betis....

selesai 15 minit aku pun lari dari instructure dan berrehat didalam bilik aerobik... tapi baru 5 minit duduk, rupa nya class aerobik dah nak bermula..cit terperangkap kena aerobik pulak... semua step nyer sgt2 sgt memenatkan n menyakit kan otot...huhu dah la aku pakai seluar track jer...risau terkoyak jer...


Tpi bila sampai step yang berbaring...aku tergelak sendirian..teringat kenangan lama dimana aku,ina,wawa n min beryoga dalam bilik hostel dulu...min dihadapan n kami bertiga di belakang...5 minit jer wa dah tido kat belakang..aku pulak tersalah instucture...sepatutnyer min tapi aku ikit jejak langkah wa...TIDO!!!!! rindu semua tuh...



Habis jer aerobik sejam setgh tuh aku ckap ngn ika...nak balik la...sebelum kena perangkap utuk sebarang xcersize lagi....sebelum balik ika ajak timbang balik...aku pun tnya die...


"2jam jer bersenam boleh turun ker berat"
"Boleh jer nas, selalu akan turun 1/2 kg"

Aku pun timbang la...huhuhu dengn seronok nyer aku lihat jarum timbang tuh g pada no 50.5kg
huhhuh sekilo tuh turun....sudah dapat melepasi tahap optimum..... Dalam keadaan otot n badan yang sakit2...aku cakap kat ika...


"ok kita jumpa lagi esok erk"

Uit bukan tadi macam nak mati ker bersenam...tapi bila tgok hasilnyer rasa macam semakin ber semangat pulak....So target bulan ini 48kg..... hehehhehe

7 comments:

Taufik said...

48...angka keramat yg sering kudengar sejak dari 2007...huhu

muhammadazneeazman said...

ckp kt ika.."jumpe lg next yr"..hahaha

m a r n y m a s u a n said...

waaaa...


xsaba nye nak balik mesia!!!
i nak jgak kurus!! :(

happy for u dear~
sonok bile lost weight
cayok!


but u alredy look skinny though~

Masdihana Hamzah said...

timbang kat situ rosak kottttttttttt.... balik jb naik 5 kg. hehehe... sbb mak masak, suha makan.

sms said...

Taufik...
hahahah mmg dah lama pun tapi taham optimim pun tak leh lepas..tapi bila dah lepas tahap optimim ni rasa macam ada harapan pulak....hehehhe

Aznee...
Eleh dengki la tuh...tau la i semakin mengecil n u semakin membesar...

Marni...
Hehehhh thanks a lot..ko jer yang tak de unsur2 dengki...
ala ko tuh tak besar pun...tak payah nak mengecil lagi...

Angah...
Huhuhu yer la..ni baru sehri kat jb...rasa macam babat dah terternak balik nih..huhuhu

Aminah Saad said...

allop..walaupun hg dh berjaya melepasi tahap maksimum, i try to follow u...nk kurus jugak!!!

Anonymous said...

tahniah kerana melepasi tahap optimum
n thanks banyak2 sbb melayan aku kat penang walaupun against kau utk berdiet..
nampaknya aku kena cari geng tuk naikkan badan la kat penang since kau nak mengamalkan cara hidup sihat n aku ni suka makan tgh malam, and nasib kau dapat trn kn berat badan sbb kalau bdn kau naik msti nama aku terpahat kt blog ni penyebab nasuha xdapat melepasi tahap optimum