Monday, January 19, 2009

Bulan yang menyesakkan...

Terlalu banyak orang complain...'asal ajak kuar jer tak boleh...ajak dinner jer g tangkap nyamuk' siap ada yang yang cakap 'ait buat-buat bz nampak'.....

Huhuhu sebenarnya bukan buat2 bz but mmg betul2 bz... meh cita cikit apa yang aku dah buat and bakal buat sepanjang bulan ni n awal bulan depan....

Start jer januari ari tuh..aku kena urus kan pasal problem infected blood sample yang aku nak guna untuk research master aku...sampai ari ni pun problem tuh belum berjaya diselesai kan...Lepas jumpa incharge person kat jabatan kesihatan, still tak dapat approval lagi...so aku panjat pulak bangunan hospital penang...pegi ke Clinical research Center...pada awal nyer just nak past surat atas nama dr zairi kepada pengarah clinical research center jer..but kebetulan Dr Ong (pengarah CRC) tu sendiri ada and die terus set up 1 meeting between us ari tuh jugak... risau jugak sebab supposedly dr zairi yang patut jumpa die..but he's really a very kind person..die mendengar,membantu and menerangkan dengan baik..so 1st time meeting dgn pengrah dr jabatan kerajaan bersendirian...dah la aku pakai jeans jer ari tuh..tapi nasib baek tak pakai selipar seret jer...hampir 3 jam jugak la meeting tuh..ina yang kebetulan datang penang risau..die igat aku sakit tu yang pg hospital tuh...but walaupun CRC tak dapat bagi full approval utk aku peroleh infected blood sample, but dieorang bantu aku cari jalan untuk aku dapatkan sample darah tuh...overall aku bagi 5 star pada Clinical Research Center Pulau Pinang...Aku rasa CRC ni jabatan kerajaan yang paling best aku pernah berurusan..Hhuhu now aku kena minta approval dari National Medical Research pulak..hope boleh sattle this month jugak...and really hope aku boleh dapat blood sample tuh bulan 4 nanti....

Asking for the way to jabatan meteorology..but Polis tu suruh pegi balai...ish..ish..ish


Before 15th januari pulak aku sibuk uruskan segala matters untuk ke conference di surabaya februari ni...siapkan full paper, submit aplication form for me, dr zairi n en nan. Apply tiket flight, hotel n plan program 'merayap' kat sana nanti....

Cik ina datang penang pulak..so kena la bawak die g berjalan, g bershoping..g projek amri...tapi kira ok la cos dis trip aku dapat 5 star dari ina...hehhe sebab bawak die highking mukahead... but aku mmg berhutang dgn katil aku...sian katil mesti die rasa tersisihkan...sebb aku hanya bermesra dgan die 3-4 jam jer sehari....

Highking mukahead...5star dari cik ina

Yang paling buat aku bz bulan ni adalah night catching (tangkap nyamuk) dari pukul 9malam hingga 3 pagi...start 5/1/09 aku dah strt night catching..setiap isnin, rabu dan jumaat aku kena join nigth catching hingga lah night catching yang terakhir apa 23/1/09...But diantara hari selang night catching tu pulak aku kena sampling untuk projek master aku..so kira kan seminggu 4 kali aku kena g tangkap nyamuk...bulan ni aku rasa nak termuntah dah tengok test tiub and kapas...

Antara aktiviti harian ku-mengutip pupa nyamuk di lab

In that Intermediate period...family aku datang dari jb and kl untuk pertunangan my cousin di kulim.after majlis tuh dieorang akan bercuti-cuti malaysia kat penang pulak..its going to happen on 25-27/1/09..Ni antara yang paling aku nanti2kan...aku rasa walaupun program ini akan menambah kan kepenatan aku but this is the time for me to rest my mind for a while....

Rite after night catching aku kena sambung projek ULV pulak kat padang minden usm..Projek ni berjalan sepanjang 3 malam bermula 28/1/09-30/1/09..Abis ULV padang minden sambung pulak ULV kat mukahead 3 malam jugak bermula 2/2/09-5/2/09.

Huhu bermula bulan ni jugak aku dah start incharge and mengajar lab advance parasitology for 3rd year student..huhuh jenuh jugak la nak mark lab report budak-budak ni..sumenyer anta report tebal2. Itu pun aku dah suruh buat paling simple...tapi aku tak nampak ke'simple'an kan mana2 lab report pun....

huhu lepas ULV and last lab advance parasitology on 5/2/09 aku akn terus cabut balik jb...sian kat mak...janji ari tuh nak blik 1 feb utuk tolong buat preparation utk majlis tunang my bro..but tak boleh nak cabut awal pulak...along pun macam tak leh cuti awal..huhu sory erk mak...Den 8/2/09 kami akan ker jelebu negeri9 untuk majis pertunangan my bro..dgr cita malis tunang tu di awal kan pada pagi ahad tuh..sebb after lunch kami sekeluarga nak berpicnic di air terjun pulak...hehhehe

Malam tu jugak aku kena peri KL sebb esoknyer aku akan ker surabaya, mine is 1st flight in the morning..huhu aku masih belum ketemu mangsa untuk anta aku ke airport...ada yang Volunteer???
Sepulangnyer dari Surabaya aku harap jadual ku akan lebih longgar sedikit..bulan ni aku terlalu penat..and aku harapkan rehat yang berkualiti....So kepada rakan-rakan yang agak kecewa kerana aku tak boleh join merongeng bulan ni..harap semoga korang faham...insyaallah bulan 2 ni kalo aku free aku join korang....
p/s: Terasa rindu pada aktiviti yang hanya melihat dinding dan syiling bilik ku..huhuhu

4 comments:

Masdihana Hamzah said...

nampak cam berdebu je keta ibu alya tu... sibuk2 tu jgn lupa mandikan si kia rio tu...

yg bestnya bila baca ada family function kat kulim ngan jelebu... mesti kecoh gitu... mmmmmmm...miss a lot

sms said...

huhu kia rio tuh ada nama skrg ni...kami panggil die princess..sebab kat dashboard depan tuh ada crown yang alya tinggal kan...

huhu si princess tu tiap2 minggu anta basuh tau...die itam serius cepat nampak debu...

hehhehe family vacation tu la yang di tunggu2..nanti ucu post blog pasal vacation tuh erk....

cIk iNa said...

hehe..realy2 appreacite it.thnx my dear..hahaha..pas ni kite up trip 7star plak eh

sms said...

ooo masa ni la nak panggil dear...hhehe its my plasure anyway...