Wednesday, April 8, 2009

Seminggu menjadi arkitek...

Day 1


Hari pertama yang masih blur n tak tau nak buat apa..on that day nak pegang pencil n gunting pun masih tak confident lagi..takut merepek2 jer jadiknyer..sO masih mengharapkan tunjuk ajar nazrin...



Day 2

Aku dah mula kagum pada diri sendiri... tgok berjaya siapkan parking lot dan bangunan pertama...masa ni sungguh tak sangka ngn kebolehan diri sendiri...

Day 3

Hari ni aku berjaya siap melakukan proses pemasangan cermin untuk keseluruhan bangunan.. Proses yang paling aku tak suka sepanjang penyediaan model aquatic center ni..paling rumit, paling kecik, paling menyampah...rasa macam nak termuntah buat benda alah nih...


Day 4

Hampir 70% siap model ituh...rasa masa ni tak sabar-sabar nak lihat hasil keseluruhan...

Day 5



Suke...cos bumbung sudah berjaya dinaikkan...masa ni rasa mcam nak curik jer model tuh..tak nak dah kasi kat nazrin....."aku yang penat2 mgandung die sesuka ati nak amik anak tuh bila dah lahir!!!"



Day 6





Proses yang paling aku suka sepanjang pembinaan model ini..tanam pkok bersama si tukang kebun (ucop)...sgt hijau....


Day 7

Hasil keseluruhan model aquatic center... Setelah 24 jam tak tido dan tak mandi...tapi hasil nya benar-benar membuat aku kagum dgn diri sendiri..,



Sebenarnya bukan jadik arkitek sgat pun...hehehe just helping a friend of mine yang bakal grad taun nih..huhuhu tak pe la nazrin rezeki ko grad dulu sebelum aku..hhuhuh but selama seminggu berumah tangga di studio archie ni, aku rasa best sebb d 1st thing is dapat rasa something new and new enviroment...dapat rasa tido bawah meja...buat kerja sampai 24jam tak mandi n tak tido...macam2 lagi...but the best thing is i have a fren around me on that 7 day.. thanks nazrin...
And so sory kepada sesiapa yang rasa terabai on that week....





Cari benda tersembunyi
dlm gambar itu!!!!!

8 comments:

Taufik said...

Architect design....buruh indon yg penat berkuli wat building..

hg design ka wat building seminggu tue? :P

renung2kan dan selamat beramal...

Aminah Saad said...

askum, mls nk tulis post la tu.nas, tlg kasi komen sket utk sistem aku yang aku suh hg tgk tu.kasi je komen ape2 pun, sbb aku nk masukkan tentang komen pengguna time present nanti.thanks.emel kat aku atau admin@bisnesloan.com

www.bisnesloan.com

tranxxit2008 said...

wahhh ade gak org nk abadikn benda ni dlm blog e hehe tq2

"thx 4 lending me some (actually more) of ur precious time...btw u also had left some 'mark' in order to approaching my future...that was the most valuable moment ever. really appreciate it..thx again ya buddy!"

p/s:cam tau je benda tersembunyi tu ermm...

sms said...

taufik..
erm i thinks its batter buat berkerja dagan ikhlas walau digelar kuli dari tak buat apa n buang masa kot (main dota)..at least ada orang lain yang boleh hargai aku...selalu nya orang yang melihat die tak rasa apa yang orang tu sndiri lalui...

renung2kan dan selamt beramal...

min...
sory tak dan nak komen project ko...hehhe

nazrin...
hehhe its my plasure..lagi pun aku mmg nak ko kenang aku sampai tua pun...

Taufik said...

adeh...pedih haha

Taufik said...

Bukan takat buang masa, duit pun buang jgk...

Tapi tak sesaat pun dari masa itu yang aku bazir melain saat itu milikku...

Dan tak sesen pun duit itu aku bazirkan melain aku berhak ke atasnya...

"..Fazakkir Inna' Fa'atizzikra.."

sms said...

Setiap detik masa dan setiap besar zahrah rezeki itu adalah milik Allah semata2....

Wallah huallam bisawab...

Taufik said...

Subhanallah...

Sesungguhnya tiada dari apa yang kita miliki melainkan sebagai amanah dari Allah Azza Wa'jalla

Dan semoga kita tidak tergolong di dalam kalangan manusia yang mendustakan amanahnya.

Insya Allah...