Monday, May 11, 2009

ADUHAI HAIRY.....

Igat AF jer ada kejutan demi kejutan..rupanya hairy pun pandai buat kejutan jgk...
huhuh abis menitik air mata aku hari ni, semuanya kerana Hairy...


Sambil mengemas stok2 makanan dan barang aku brsembang ngn rumate baru aku (lyn) yer la kena la beramah mesra kan...
"jom lyn kita g lunch"
"Nas mana hairy!!!!"


perg masa tuh berderau jantung aku..cri sekitar dalam bilik tak ada...rasanya pintu tak dibuka, tingkap rapat tertutup...pelik hairy lesap!!!!!


Toilet, celah rak kasut, tepi penyodok sampah...tapi hairy tetap tak ada..situ la kawasan die slalu tujui bila berjaya escape dari bilik...


Waduh..parah...aku mula sesak jiwa...
level 1 tak de, bsment tak de, level 2 tak, tiga pun tak de...
setiap cube n toilet aku dah cari utk setiap level..mcm tu jgk lyn...
"mak cik ada nampak kucing parsi oren tak?"
"ada tadi die lari berdesup naik kat tangga tuh" Mak cik cleaner..


Waduh makin sesak jiwa aku...harapan aku yang mana hairy rupanya hanya bersembunyi dlm bilik hancus...lebur...
Tapi aku pelik si gemuk berkaki pendek itu mampukah die berlari dengn desupnya melalui tangga itu...aritu aku bwak jogging tempat rata pun die terkedek2 lari..lompat ke atas katil pun kaki die masih tak sampai..inikan lagi tangga yang tinggi itu...


HAIRY...AKU TAK AKAN PUTUS ASA!!!!!!
Kali ini aku carik sekitar kawasan luar tekun pula. aku cover sume kawasan outer..dari cafe, atas bukit, tepi jalan, rumah penggawa, padang kecik...Hairy mana kah kamu!!!!
Hampir 2jam 30 minit aku mencari dan terus mencari..tapi tak jumpa..
perut lapar tapi tak de perasaan nak makan,
kaki dah lembek, cos naik tangga turun tangga....air mata mula tak berhenti...
Aku amik keputusan utuk calm down skejap...solat,n rehat di bilik...
pukul 6 nnti aku akan mula mencari dari tingkat 10 dan kebawah...


Diblik mata tak boleh nak lelap..tgok cage meleleh, tgok makanan meleleh...baju ini masih ada lagi saki baki bulu hairy yang tertinggal...
Tak boleh jadi...aku mula mencari dari tingkat 10....


Di tingkat 5, telefon berbunyi dari lyn...
"Nas dah jumpa hairy...die tido dalam drower makanan nas..."


Aduhai Hairy......
Disini la Hairy di temui..di dalam laci penyimpanan mkanan (dibawah katil)
Hairy yang baru keluar dari kawasan persembunyian nye... siap mengeliat lagi...

Selepas kejadian hairy dgn muka kesian nye... tak jadik nak marah...



7 comments:

Taufik said...

penuh suspen skali cerita hg....tp ak mcm da bley agak ending dia. Huahuahua tapi aku dok budget dia memanaskan diri dlm longgokan baju2 terpakai hg...=P

muhammadazneeazman said...

knape crik hairy kt toilet..rak ksut..n tong smpah ek???dh seswai sgt r tu ngn title penyapu..haha..

mungkn hairy cube nk merase mkn maggi tomyam + milo instant.die dh boring mkn biskot kring je,haha..

sms said...

taufik...

aku carik jugak dalam longgokan baju aku...mana la tau kan..tapi takde...segala tempat yang ku anggap ada kemungkinan sume dah carik dah...akhirnyer

aznee...

uit penyapu ker..ok la i train die jadik orang gaji kita siap2..save skit u nanti..hehhe

huuhu tuh la, i rasa die ikut jejak langkah umi die la suke makan meggi tmyam..tapi nasib tak ikut papa die..kalo tak teruk i, ari2 nak nasik...tak dpt nasik moody...huhuhu

Min Abna` Syeikh Al-Kawthary said...

...nice..:)

Taufik said...

Adeh la...kesian anak angkat aku...

Idup dengan hgpa nnt sure berabuk. Tak dan nak tua da sengsara kena radang paru2....

Tapi secara hikmah ak rasa hairy juz wants you to move ur ass around la nas....exercise =p

nhazi said...

Huh....sah laci dia ada bau yang kucing suka.... Atau laci dia yang cam mak slalu cakap cam kucing beranak...tuh yang kucing suka.... Bawak2 la kemas..baik bilik kat JB kat Penang sama jer.........

sms said...

min abna....
thnks a lot.....

taufik....
ala paru2 tuan pun tak sihat...so aku kena turun kan penyikt tuh kat die..hehhehe
serius aku rasa 3 kilo aku turun that day...

along...
uit mana ada..tuh bilik baru tuh..masih bersih suci dan murni lagi..in future mungkin la..hehheh